Tuesday, January 3, 2012

skill baru saya yg biasa² aja

saje je nk sembang kosong kat sini... tgh busan-gile-mapoh ni...
*keje byk je tp xtau start mane dulu*

2011 aritu, saya berjaya mengasah bakat menjahit baju kurung sendiri. ulang suara, menjahit baju kurung sendiri ye. heheh, i know i know... ramai di luar sana yg mmg pakar jahit menjahit. mmg respect lah ngan sesape yg pandai menjahit ni. sbb ape tau, sbb menjahit ni kena ada kesabaran, keyakinan & ketelitian... yesss, ketelitian... mak bole tahan teliti gak la... ye lah, wat baju sendiri mesti nak kemas2, elok2, cantik2, tak gitu... nnt esok kalau ada rezeki amek tempahan buat baju kurung, mesti la nak buat yg terbaik kan kan kan... mesti nak tiptop, insyaallah...

tujuan belajar menjahit penghujung tahun 2011 aritu sbnrnya nak tambah skill diri sendiri disamping nak cari pendapatan sampingan pada masa hadapan. lagi pula dgn kemahiran ni bole la berjimat cermat sikit, economical kata cikgu. skrg ni, harga menjahit sehelai baju kurung paling murah pun RM45 sepasang. paling mahal saya pernah dengar sampai RM80 sepasang. tudiaaa... harga menjahit mengalahkan harga kain. skrg, saya cuma beli kain aje, pastu jahit sendiri. tak ke jimat namanya tuuu... *oh mak suke suke sukeee*

tp kan, bila fikir2, ada sebabnya kenapa harganya jadi mahal sebegitu rupa. upah menjahit yg menggunakan kudrat, masa, tenaga, kesabaran, ketelitian, kekemasan etc etc etc... bil letrik, makan minum, peralatan bagai... semua tu ada kos...


insyaALLAH, tahun ni nak tambah skill lain plak lah. niat dihati nk belajar wat baju kurung moden + baju melayu lelaki la plak... insyaALLAH... mudah2an dipermudahkan. di samping tu, nk asah bakat main gitar utk kesekian kalinya. dah lama benar tinggalkan guitar kt rumah tu. siannn, berhabuk dah... soon menjahit baju sambil main gitar bole??? hahahahahhh...

ok lah, rasanya takat tu je la nk membebel... lain kali ada masa busan-gile-mapoh mari lagi, saya sembang kosong lagi la ye... have a pleasant day peeps! cheers...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...