Tuesday, May 28, 2013

hujung minggu yang menyakitkan

lanjutan dari entry alkisah sakit lutut, diserang kesakitan pada hari Jumaat 24/5. jumpa doktor kat panel clinic + terus dirujuk ke SDMC, subang jaya. memandangkan hari kejadian jatuh pada cuti umum makanya outpatient unit tutup, terus ke emergency sajo.

almost 3 hours jugak la baru semuanya settle. penangan cuti umum maka ramai yang 'melawat' emergency unit SDMC pada hari tu. nak register lama, tunggu turn kena panggil buat basic medical screening pun lama, jumpa medical officer (MO) juga lama... dingdong dingdong kena buat xray plak. kejap berdiri kejap duduk. dek kerana lama sangat menunggu itu ini begitu begini, akhirnya mengalah jugak aku, akhirnya duduk juga kat wheel chair. tu pun nurse yang dok pujuk paksa sebab kena gi xray ke wing yang lain (SDMC ada 2 wing).



melalui result xray, MO kata aku bebas gout + arthritis + osteoporosis, tulang rawan aku sihat katanya. kata beliau lagi, tulang aku elok cantik je. so, dia andaikan kemungkinan aku mengalami masalah dengan soft tissue di lutut. xray biasa tak bole bagi banyak info pun kan. (masa ni aku dok pujuk hati bahawasanya MO bercakap perkara² yang kurang merisaukan aku supaya aku tak panik). pandangan MO tersebut adalah berdasarkan result yang diterima. aku lega sebab tulang sihat tapi risau memikirkan sakit yg masih dirasai.

selesai rawatan, nurse menawarkan untuk membuat appointment dengan pakar orthopaedic pada hari esoknya. aku memang nak settlekan masalah lutut aku ni cepat. appointment confirmed, settle bil pulak. all in all kena RM250 la juga untuk rawatan hari tu. ubat bekalan sementara nak jumpa pakar esok hari ialah Arcoxia 90gm tablet + krim sapu Counterpain. yang penting painkiller tu, takde la rasa seksa sangat menahan sakit lutut ni. huhu...

OK, rehat jap. esok cite pasal hasil lawatan dengan pakar orthopaedic aku plak ye.

cau beddah!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...